Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ela.nati.org.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1650
Назва: Облік і аудит готової продукції та її збуту
Автори: Шемендюк, Олена Миколаївна
Дата публікації: 2022
Короткий огляд (реферат): Актуальність теми. Реалізація продукції завершує операційний цикл у діяльності підприємства. У ринкових умовах процедурі її планування передує виробничий процес. Підприємство має виробляти ту продукцію, яка користується попитом на ринку збуту. Головну роль у забезпеченні конкурентоспроможності підприємства відіграє система контролю за реалізацією продукції, оскільки вона впливає на фінансовий результат, який є узагальнюючим показником роботи підприємства. За таких умов завданням обліку є забезпечення управлінського персоналу інформацією для оперативного регулювання реалізації продукції, планування майбутньої діяльності, запобігання суб’єктивності у процесі прийняття рішень. Організовуючи систему обліку та аудиту діяльності підприємствах хлібопечення, у тому числі й готової продукції та її збуту, необхідно мати на увазі, що хлібопекарні мають особливості виробничо-господарської та фінансової діяльності. До основних таких особливостей технологічного процесу виробництва хлібобулочних виробів можна віднести: нетривалість технологічного процесу; відсутність незавершеного виробництва; обмеження строку зберігання основних матеріально-виробничих запасів; обмеження строку реалізації готової продукції й мінімум залишків нереалізованої продукції, а по хлібу, як правило, їх відсутність; якість продукції, що випускається, яка залежить не тільки від дотримання технології виробництва, а й від якості вихідної сировини; норми витрат сировини і виходу продукції, що залежать від якості вихідної сировини; виготовлення продукції хлібопечення під що денне замовлення торговельної мережі. Враховуючи характер хлібопекарського виробництва – безперервний технологічних процесів та особливості здійснення його діяльності, питання організації обліку, аналізу та аудиту готової продукції та її збуту залишається сьогодні актуальним. Адже від її збільшення її обсягів буде прямо залежати збільшення фінансового результату діяльності підприємства, тобто прибутку. Загальні питання обліку і контролю готової продукції висвітлювались у працях відомих вітчизняних учених-економістів. Значну увагу їм приділяли Бутинець Ф. Ф., Валуєв Б. І., Голов С. Ф., Жилкіна Л. В., Гуцайлюк З. В., Кужельний М. В., Єфіменко В. І., Ткаченко Н. М., Сопко В. В., Смоленюк П. С. Вагомий внесок у розвиток методологічних питань обліку готової продукції зробили зарубіжні вчені: Бейгельзімер М. Г., Безруких П. С., Виноградов В. В., Грунфест І.Л., Маргуліс А.Ш., Марченко О.К., Кондраков В.Б., Ліберман Л. В., Левін В. С., Розенберг Н. Я., Тішков І. Е., Цуркану В. І., Шеремет А. Д., Чечета А. П. Проте питання обліку готової продукції на хлібопекарних підприємствах залишаються актуальними та потребують нагального вирішення. Мета і завдання дослідження. Метою дослідження є вдосконалення обліку й аудиту готової продукції та формування фінансових результатів від її реалізації на підприємстві. Для досягнення поставленої мети в роботі визначено такі завдання: уточнити тлумачення понять категорій „готова продукції”, „збут продукції”, систематизувати підходи економістів до їх класифікації та визначення вартісної оцінки; критично оцінити законодавче та методичне забезпечення і сучасний порядок відображення операцій з обліку готової продукції та її збуту; з’ясувати вплив особливостей хлібопекарного виробництва на облік виробництва та її реалізації продукції; розкрити сучасну методику організації обліку готової продукції та її збуту, що полягає у систематизації та відображені інформації у первинних документах і регістрах бухгалтерського обліку; внести пропозиції щодо вдосконалення системи організації обліку хлібобулочної продукції твої реалізації; провести діагностику операцій з готовою продукцією та її збутом хлібопекарського підприємства, встановити зміни, вплив факторів на ці зміни та виявити внутрішні резерви підприємства для збільшення обсягів готової продукції; розробити організаційну модель внутрішнього аудиту реалізації готової продукції та фінансових результатів діяльності ТОВ „НіжинХліб”. Об’єктом дослідження є виробнича та фінансова діяльність ТОВ „НіжинХліб”. Предметом дослідження виступає сучасна система обліку та аудиту готової продукції, її збуту на хлібопекарських підприємствах. Методи дослідження. Методичною основою дослідження є діалектичний метод пізнання економічних явищ і процесів у безперервному їх розвитку та взаємозв’язку. У роботі було використано загальнонаукові методи дослідження: моделювання, аналіз, синтез, індукцію, дедукцію, порівняння, математичні методи. Інформаційним забезпеченням для застосування зазначених вище методів дослідження слугували показники фінансово – господарської діяльності малих підприємств. У процесі дослідження було вивчено й проаналізовано погляди вітчизняних і зарубіжних учених-економістів, законодавчі акти щодо питань обліку й аудиту готової продукції та результатів від її реалізації. Наукова новизна одержаних результатів. Найважливіші результати дослідження, що містять наукову полягають в наступному: досліджено погляди економістів щодо формування понять „готова продукція”, „збут (реалізація)”, охарактеризовано особливості формування вартості продукції, яка виготовляється та реалізовується покупцям і замовникам на сторону; виокремлено норми правого забезпечення організації обліку готової продукції та її реалізації на підприємствах; встановлено технологічні та організаційні особливості діяльності підприємств хлібопечення, та з’ясовано їх вплив на організацію обліку готової продукції та її збуту; уточнено первинний облік готової продукції та форми бухгалтерських регістрів з обліку готової продукції на підприємствах хлібопечення; набули подальшого розвитку питання методики та організації аналітичного та синтетичного наявності та руху обліку готової продукції, зокрема показано механізм використання ряду субрахунків та аналітичних рахунків першого подяку до рахунка 23 „Виробництво” та позабалансових рахунків; проведено аналіз діяльності підприємства ТОВ „НіжинХліб”, особливо в частині виробництва продукції, відображенні її собівартості та реалізації на ТОВ „НіжинХліб”. удосконалено методику проведення внутрішнього аудиту готової продукції та її реалізації, а з метою підтвердження звітності підприємства; сформовано модель обліково-аналітичного управління виробництва хлібобулочної продукції та її збуту на ТОВ „НіжинХліб”. Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що основні положення роботи можуть бути використані як база для вдосконалення системи обліку готової продукції та її збуту на підприємствах хлібопечення.
Опис: Шемендюк О.М. Облік і аудит готової продукції та її збуту : бакалаврська кваліфікаційна робота : 071 «Облік і оподаткування» / Шемендюк О.М. – Ніжин, 2022. – 101 с.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ela.nati.org.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1650
Розташовується у зібраннях:071 Облік і оподаткування

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Шемендюк О.М. Облік і аудит готової продукції та її збуту.pdf6,36 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.